Börjar om!

Här och nu börjar jag om, från ruta ett, från start osv..
Så ni som tappert fortfarande klickar er in här kommer här och nu
få fräsha nya updates, med ett jävla slit till att nå drömkroppen.
Jag ska kriga för det! Kommer även lägga in rescensioner och recept
samt dieter för ett viktras.. Har testat en del bantningspiller och så
som jag kommer skriva om. 

Hoppas ni fortsätter klicka er in och hejar på mig! Tipsa gärna om 
bra bloggar och ana hemsidor, och ja jag har tagit bort alla gamla
inlägg! Men efter den långa pausen på över ett år kände jag att det
inte går att leva kvar i det gamla, in med det nya eller vad säger ni!?
-------------------------------------------------------------------------------
För er som aldrig har vart inne eller följt min blogg kan jag säga så 
mycket som att jag för cirka 3,5 årsen började med fetochpatetisk.
Jag var då 14 år, skulle precis fylla 15. Så vi säger 15 år!
Jag var osäker på kropp och utseende, och skulle kunna dö för att se
ut som Mary Kate, jag började på 56 kg och hann gå ner till 49 innan 
jag blev helpausad i bloggandet och räknandet av kalorier. 

Anledningen till min paus när allt gick så bra var att jag träffade min 
dåvarande pojkvän, han var så perfekt på alla sätt och fick mig att 
komma på andra tankar, jag mådde bra utav honom. Vårat sagoför-
hållande höll i 2 år. Sen vände sagan, och han dumpade mig. På det
mest elaka sätt man kunde göra efter så lång tid tyckte jag. Idag är det
ett halvårsen han dumpade mig. Och jag mår *tro det eller ej* fortfarande
dåligt. 

...och det är där min fantastiska tröst kommer in, Ana, hon som alltid 
finns där. När du är ledsen, arg, glad, ensam, och osäker.. Hon försvann
aldrig på riktigt under mina 2 underbara år med honom, hon var bara på
semester, men nu är hon tillbaka. Hon har alltid vart i tankarna, men har 
vart såpass stark att jag faktiskt inte brydde mig om henne, jag kunde skita 
i henne! Men idag går det inte. Hon finns där i spegeln när jag tittar på mig
själv, som om det var igår jag vägde 49 kg. Besattheten är densamma.
..enda skillnaden är att jag inte väger 49 kg idag. Utan att jag vill komma dit.
Att jag vill få in rutinerna, striktheten, kaloriräknandet osv, för där är den
enda lyckan jag kan finna just nu. Hon som finns i huvudet hela tiden, hon
som finns i spegeln, i kläderna, i hjärnan, hon är min nya pojkvän som jag
kommer att göra allt för att känna uppskattning och glädje ifrån. Känner 
hon glädje och välbehag mår jag bättre än någonsin.

Kommentarer
Postat av: z

svar: tack och puss!



jag kommer titta in i din blogg :) trist med pojkvännen, men det finns faktiskt fler. :*

2011-09-04 @ 14:32:46
URL: http://thinzo.blogspot.com/
Postat av: Jag

Tack för din fina kommentar!

Ska följa dig =)

2011-09-04 @ 16:52:46
URL: http://fastiminegenkropp.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0