17.25

Har fortfarande inte ätit idag, eller lyft ett finger efter toa-besöket i morse.
Känner mig så tjock och ful, jag vill inte att något ska nudda mina läppar.
Jag vill bli smal, fort. Huvudet är rätt efter, och jag känner mig yr såfort jag
ställer mig upp. Men jag vill ju dethär, inget ska få stoppa mig. Så sätter mig ner igen.

Jag tänker så mycket när jag är ensam, jag lyssnar gärna på "depplåtar" och tänker. Tänker på allt som jag vart med om, alla minnen, alla lyckliga stunder, men mest - alla sorgsna och hemska stunder. Det som är ett problem för oss eller det som en gång har sårat en, det är det man som människa kommer ihåg och antagligen alltid kommer att traggla i tankarna. Man kan analysera i dagar, veckor och år hur man skulle ha handlat i situationen som var hemsk just då, utan att man någonsin kommer kunna ändra slutet. Det som har vart har vart, och det man har gjort är gjort. Men ändå, med hoppet i hjärtat och med en tom hjärna tappar man aldrig förhoppningrna, hoppet. Hoppet är allt en människa har. Har man inget hopp kan man lika gärna dö. Känner ni som jag?

i mitt fall tänker jag fortfarande på mitt ex, som dumpade mig för över ett år sen. Hur sjuk är jag när jag fortfarande är ledsen över det? Vi har inte sett varandra på snart ett år, och när han ser mig vill jag att han ska se en ny tjej. Inte den tjejen som är rädd att klä sig 'kortkort', eller den skygga blyga tjejen med dåligt självförtroende. Jag vill att han ska se ett nytt jag. Ett snyggare jag, med bättre självförtroende och en snyggare kropp med snyggare kläder.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0