Jag älskar dig - ett tomt löfte utan mening.

Alla som jag någongång lärt mig älska lämnar mig alltid på ett eller annat sätt. Varför?
Alla som jag byggt upp ett förtroende för, sviker mig alltid i slutändan. Vad gör jag för fel?
Han som sa, dag efter dag, månad efter månad att han aldrig skulle byta ut mig. Aldrig lämna mig, alltid finnas där för mig. Aldrig kunna såra mig, och alltid älska mig vad som än händer. Vart är han idag?
Alla löften, alla betydelsefulla meningar som sas, allt som en gång var.. Vart betyder det idag?

Att älska är inte bara att tycka om någon väldigt mycket, att älska och säga dess innebärd är även att ge ett löfte. Ett löfte som man bara ger ut till den som betyder allt det som att älska en person innebär. Jag vill inte verka bitter, men för mig har det bara blivit ett tomt löfte utan dess mening. Ett tomt ord utan tanke, hopp och värde. Vad är värt vad och vad är älskvärt idag?


Kommentarer
Postat av: G.B.T

Jag känner igen det så väl och det dödar mig inombords verkligen.. :( Hatar detta livet!!!

Svar: Man känner sig så sjukt bortglömd och frågar sig ständigt om man någongång vart älskad.. Hatar den tomheten :( Men Vi måste hålla ut, vara starka och stötta varandra, Kram
Kalla mig Dulce.

2012-05-05 @ 02:21:52
URL: http://gonnabethinn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0