Min matlista!!

Jag tänkte dela med mig till er vad jag får äta nu fram till studenten / sommaren (52 dagar framåt)
Och jag gick in på en kaloritabell, och kollade vad som är kalorisnålast, och valde därefter ut vad jag, tjockisen ska få äta och inte. Det kommer vara 52 hårda dagar, men jag ska klara det. Jag kommer klara det tillsammans med ervid min sida.

Listan jag utgick ifrån var kaloriräknad / 100g.
Det innebär bara ett plus för mig, och er, för man äter t.ex. inte 100 gram tomter när man äter tomater, man äter kanske 1 eller en halv. Så man ligger alltid minus på kalori intaget om man själv vet med sig att det inte är 100 gram jag (ni) äter.

Vet dock inte om denna stämmer exakt, men jag hoppas och utgår från att sidan jag hittade är korrekt. Och jag behöver ju egentligen inte skriv vad fettot inte får äta eller dricka med tanke på att det är allt förutom listan nedanför hon inte får äta. Hehe.. Om jag håller mig till detta nu, och inte äter mer än 100 kcl om dagen så kommer det gå fort, det kommer det. Glöm inte att kompletera med VATTEN för guds skull, 2 liter MINST om dagen samt träning.

Frysta jordgubbar / 100g - 37 kcl
Honungsmelon / 100g - 33 kcl
Vattenmelon / 100g - 38 kcl
Färsk ananas / 100g - 56kcl
Röd paprika / 100g - 35 kcl
Isbergssalld / 100g - 14 kcl
Gul paprika / 100g - 23 kcl
Rödlök / 100 g - 35 kcl
Äggvita / 100g - 46 kcl
Tomat / 100g ~ 26 kcl
Gurka / 100g - 11 kcl
Keso / 100g - 70 kcl
Örtte / 100g - 1 kcl
Te / 100 g - 1 kcl


Vem är med mig på 100 kcl om dagen?
Det är 52 dagar kvar tills 1juni tjejer,
52 dagar till klänningar, bara ben, axlar,
bikinin/baddräkten, till domedagen helt enkelt.


Kommentarer
Postat av: a*

Från och med måndag hoppar jag på! Nu i helgen är det oundvikligt med lite mer, eftersom att jag fyller år och kommer att dricka kopiösa mängder med alkohol. Men som sagt. Måndag! Woopwoop!

2012-04-12 @ 20:56:36
URL: http://serpentsaint.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0