Spyr på lögner

Någon mer än jag som vart med om människor som ger-sympati-komplimanger? Alltså, det är fan det värsta jag vet ska jag tala om.
För er som inte hänger med, jag hatar när man ger fake-komplimanger / ljuger den andra rätt upp i ansiktet!!

Exempel
Din kompis påstår att hon har gått upp i vikt, och du ser med egna ögon att hon faktiskt har gått upp i vikt, men istället för att hålla med henne så säger du "nej men sluta, det har du ju inte alls!! Du är jättesnygg, skulle lätt byta kropp med dig!!" Men innerst inne känner du egentligen "eh, aah.. du kanske borde tänka dig för vad du äter nu!"
 
Hur många tycker att detta är rättvist mot din kompis/mamma/syster eller vad det nu är? Ge henne verklighetsbilden från början, så att hon hinner tänka om och göra något åt det innan hon känner sig allt för bekväm i sig med tanke på att ingen håller med henne om viktuppgången, och under tiden då hinner äta upp sig ÄNNU mer!!!?? Jag hatar den falskheten.
 
Skulle min mamma/syster/kompis yttra sig om det och dom faktiskt har gått upp i vikt skulle jag vara ärlig, fast på ett schysst sätt. Tro mig, det finns schyssta sätt att vara ärlig! Så ärligt talat till er ljugpottor där ute som ger sympati-komplimanger, LÄGG NER, eller vill ni att er vän/mamma/syster ska vara större än er? Hur tänker ni?
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Bella

Känner exakt likadant! Jag brukar i sådana situationer säga typ; "jo men korten på Friskis är inte så himla dyra", eller tipsa om bra nyttiga grejer. Fast kan också säga sannigen på ett snällare sätt.
Om jag hade gått upp i vikt så hade iaf jag velat att folk var ärliga om jag tog upp det ämnet, fast det hade jag nog inte haha ;)
Kram!

2012-07-08 @ 20:06:58
URL: http://havetogetthin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0